• אנגלית
    • עברית
    • הדרכת הורים
    • ילדים
    • מבוגרים
    • מתבגרים
    • קבוצתי
    • קורס טיפול משולב הורה-ילד - מטעם המרכז לטיפול וחקר באוטיזם (העמותה לילדים בסיכון)
    • MA בפסיכולוגיה קלינית - מכללת ת"א-יפו
    • לימודי תעודה בהנחית קבוצות - אוניברסיטת ת"א
    • BA בפסיכולוגיה ותקשורת - אוניברסיטת ת"א
    המרכז לטיפול וחקר באוטיזם ( העמותה לילדים בסיכון )קליניקה פרטית

אודות הפסיכולוגית

שמי מירב סקאל-רוזנקו, ואני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. במהלך השנים טיפלתי במרפאות לבריאות הנפש במגוון קשיים. כמו כן, עבדתי בגני חינוך מיוחד ובעיקר בגני תקשורת, בהם עודני מטפלת בילדים עם אוטיזם ועובדת עם הוריהם.

אני מאמינה בטיפול “בגובה העיניים”, ומנסה “לתפור” לכל אדם שמגיע לטיפול את אופן הטיפול הנכון ביותר עבור/ה לאותו הזמן. אני משלבת בין טיפול דינאמי וכלים מעולם הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי ( CBT ), בהתאם למקרה.

טיפול בילדים ובמתבגרים

בטיפול בילדים ומתבגרים ניתן לעשות שימוש במגוון אמצעים (מלל, משחק, אומנות ועוד), בהתאם לנטיית הלב ולגיל הפונה. השימוש בכלים לא מילוליים מאפשר להתחבר לעולם הפנימי באופן שאינו מאיים ולסייע לילדים במגוון קשיים, כגון חרדה, דכאון, אובדן, דימוי עצמי נמוך ועוד. בהתאם למקרה, ניתן לשלב כלים מעשיים, כגון תרגול דרכים לויסות רגשי או טיפול ממוקד בחרדות. פגישות הורים מתקיימות במקביל לטיפול בילדים ולחלק מהטיפולים במתבגרים, מתוך הכרה במקום המשמעותי שיש להורים בחיי ילדיהם/ן ובכוחם להניע שינוי. פגישות אלה עשויות לכלול עבודה על שותפות הורית, פיתוח היכולת לחשוב את הילד/ה (מנטליזציה), הדרכת הורים ועוד. בגילאים צעירים עשוי להתאים טיפול הורה-ילד, במסגרתו נוכחים בכל פגישה הורה וילד (טיפול דיאדי) או שני ההורים יחד (טיפול טריאדי).

טיפול במבוגרים 

ניתן לראות טיפול במבוגרים כמסע שאותו מלווה אדם נוסף – לעתים מושיט יד, לעתים מכוון, לעתים מאפשר שיטוט עצמאי. מסע לשינוי כולל לעתים קרובות התבוננות פנימית, שאילת שאלות וחשיבה מחודשת ממקום של סקרנות. בתוך מסע שכזה, שמבוסס על עקרונות של טיפול דינאמי, ניתן לעיתים לשלב כלים מעשיים בהתאם למקרה, כגון תרגול דרכים להפחתת סטרס או להתמודדות עם מחשבות שליליות. טיפול פסיכולוגי יכול לסייע להתמודד עם מגוון מצבי מצוקה וקושי, כגון אובדנים, חרדה, דכאון ומשברי חיים, וכן סביב התלבטויות משמעותיות, לעיבוד חוויות עבר או להעמקת יכולת ההתבוננות העצמית.

מוזמנים ומוזמנות להתייעץ ולחשוב יחד.